وزنه‌برداری جوانان جهان| رتبه‌های ششم و هشتم برای ۲ نماینده ایران/ صالحی‌پور رکورد آسیا را شکست

وزنه‌برداری جوانان جهان| رتبه‌های ششم و هشتم برای ۲ نماینده ایران/ صالحی‌پور رکورد آسیا را شکست
شناسه خبـر : ۱۲۳۰۸۹ دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

نماینده کشورمان در دسته ۸۱ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در مکزیک، به رتبه‌های ششم و هفتم رسیدند.

به گزارش موج خبر، در جریان برگزاری مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در مکزیک، دو نماینده ایران به روی تخته رفتند.

 

ایلیا صالحی‌پور در این رقابت با ثبت 5 حرکت صحیح و مهار وزنه‌های 148 کیلوگرم در یکضرب و 183 کیلوگرم در دوضرب با حدنصاب 331 کیلوگرم، تنها 2 کیلوگرم با کسب مدال برنز جهان فاصله داشت و در مکان ششم ایستاد.

عبدالله بیرانوند دیگر نماینده ایران نیز با رکورد مجموع 326 کیلوگرم (146 کیلوگرم یکضرب و 180 کیلوگرم در دوضرب) در شبی که 3 حرکت خود را از دست داد در مکان هفتم جهان قرار گرفت.

در این دسته یمبردی از قزاقستان با ثبت رکورد 336 کیلوگرم قهرمان جهان شد، تورایف از ترکمنستان با رکورد 335 کیلوگرم نایب قهرمان شد و آسانیدزه از گرجستان با رکورد 333 کیلوگرم سوم شد.

ضمن اینکه ایلیا صالحی‌پور هر 3 رکورد یکضرب، دوضرب و مجموع نوجوانان آسیا را به نام خود ارتقا داد. رکوردهای قبلی نوجوانان آسیا در دسته 81 کیلوگرم با 147 کیلوگرم در یکضرب، 181 کیلوگرم در دوضرب و 328 کیلوگرم در مجموع در اختیار علیرضا عباسپور دیگر نماینده کشورمان بود، اما صالحی‌پور یک کیلوگرم در یکضرب، 2 کیلوگرم در دوضرب و 3 کیلوگرم در مجموع این رکوردها را به نام ارتقا داد.

صالحی پور همچنین با رسیدن به رکورد مجموع 331 کیلوگرم، 18 کیلوگرم به نسب رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا که مرداد ماه در دهلی نو برگزار شد، افزایش رکورد داشت که کیلوهای قابل توجهی هستند.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir